יום שני, 2 במרץ 2015

צעירים ברוחם - כיתת הותיקים בתיכון דרך אבות באפרת


צעירים ברוחם

לפני כחודש נפתחה כיתה חדשה בתיכון או"ת דרך אבות – "כיתת אזרחים ותיקים", בה לומדים פעמיים בשבוע אנשים ונשים בני הגיל השלישי.
"התלמידים" עוברים חוויה מיוחדת במינה, הן באינטראקציה ביניהם, הן במפגש עם תלמידי התיכון והן בקורסים השונים והמרתקים שהוכנו במיוחד עבורם ומועברים ע"י טובי המורים בבית הספר. הקורסים השונים עוסקים בסיפורי גיל המעבר באגדות חז"ל, בהיסטוריה של עמ"י בעת החדשה, בשילוב בין ספרות לתלמוד, ביסודות הדינמיקה הקבוצתית, בהכנת יצירות אומנות ועוד.התוכנית הענפה גורמת ל"תלמידים" החדשים שמחה רבה הניכרת על פניהם עם כניסתם בשערי בית הספר, סיפוק רב וסקרנות גדולה לקראת ההמשך.
"באתי רק לשיעור אחד ונשארתי כבר לכל התוכנית", כך אומר י' (השם המלא שמור במערכת), המשתתף בתוכנית זו. "יש כאן מגוון בלתי רגיל של שיעורים ובכל זאת בכולם אני מוצא מכנה משותף. לא יודע איך להסביר את זה, אבל זו תחושה נפלאה".

מנהל בית הספר, הרב יצחק גרינוולד, מספר כי ברגע ששמע על האפשרות לקיים את התוכנית דווקא ב"דרך אבות", שמח על כך מאד ואמר לכל הגורמים השונים שהוא מוכן לתת את כל מה שצריך לשם כך.
רכז התוכנית והרכז החברתי של ביה"ס אביחי פואה מספר: "כשלקחתי על עצמי את התפקיד הזה, חשבתי שאני רק מוסיף לי עוד עבודה, אך להפתעתי הגדולה ולשמחתי הרבה, גיליתי שאני נהנה מכל רגע. התוכנית מדהימה, האנשים מקסימים ויש שיתוף פעולה נהדר של כל הגורמים, אבל יש רק בעיה אחת – אני מוצא את עצמי כבר עכשיו חולם להגיע לגיל הזה ולהשתתף בתוכנית במלואה, בדיוק כמו כל האזרחים הותיקים המשתתפים בתוכנית..."
בקרוב ייערך סיור משותף של כיתה י"א 2 עם כיתת האזרחים הותיקים לבית התפוצות בת"א ואנו בטוחים כי תוכנית זו תמשיך להיות משמעותית כ"כ עבור האזרחים הותיקים, עבור התלמידים הצעירים ועבור בית הספר ושיתוף הפעולה רק יילך ויגדל.

זו ההזדמנות להודות לראש המועצה עודד רביבי, למחלקת החינוך בראשות יוסי קרוטהמר ואלה וינברג ולמתנ"ס – לנטע ובטי על הדחיפה הרבה של התוכנית, על התמיכה לאורך כל הדרך ועל הרצון המשותף שתוכנית זו תהיה סנונית ראשונה ופתח קטן- גדול לקראת שיתופי פעולה נוספים בין אוכלוסיית התלמידים הצעירה לבין אוכלוסיית המבוגרים, הצעירה ברוחה...

 

תגובה 1:

  1. איזו יוזמה מבורכת להפליא עבור אנשי גיל המעבר, באילו ערים נפתחו הכיתות הללו? זה נשמע מאוד מעניין.

    השבמחק