יום שבת, 21 בפברואר 2015

אורט נעמי שמר גן-יבנה - שיעור לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל – השר לענייני אזרחים ותיקים


אורט נעמי שמר גן-יבנה.

שיעור לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל – השר לענייני אזרחים ותיקים

ביום חמישי, 19 בפברואר, נערך שיעור לזכרו של השר לענייני אזרחים ותיקים- אורי אורבך ז"ל, בבית-הספר אורט נעמי שמר בגן-יבנה. אורי תרם רבות לטובת האזרחים הוותיקים בישראל, בתקופת כהונתו החלו פרויקטים נפלאים וראויים להערכה אשר הוא הגה והקים, בניהם כיתות האזרחים הוותיקים בבתי-הספר. ענת, המורה אשר העבירה את השיעור אמרה: "בזכות אורי אנו יושבים פה היום, אורי החזיר את כולנו לימי הנעורים. ואיחד בין התלמידים הוותיקים לתלמידים הצעירים בבתי הספר. זוהי פעילות מבורכת וראויה להערצה".

במשך הפעילות הוזכרו קורות חייו של אורי אורבך ז"ל, עבודתו העיתונאית, יצירתו הספרותית ופעילותו הציבורית תוך התמקדות בתפקידו כשר לאזרחים ותיקים.

בסיום הפעילות נכתב מכתב תנחומים למשפחת אורבך, על-ידי שרה משה וכל תלמידי כיתת הוותיקים.

"אנו בכיתת האזרחים הוותיקים מבית-ספר אורט נעמי שמר גן-יבנה ממשתתפים באבלה הכבד של המשפחה ומביעים בצער רב על מותו של האיש והאגדה אשר העלה אותנו על סדר יום ודאג לרווחת האזרח הוותיק , על השילוב הנהדר של הקשר הבין דורי .

תנחומינו למשפחה האבלה  שלא תדעו עוד צער".

 

יום ראשון, 15 בפברואר 2015

אורט נעמי שמר גן יבנה מבקרים בבית התפוצות


ביום חמישי יצאו כיתת האזרחים הוותיקים של אורט ע"ש נעמי שמר לביקור במוזיאון בית התפוצות יחד עם תלמידים מכיתות ח'-ט' מבית הספר.
בתחילת הסיור נערכה סדנא משותפת שאפשרה שיח בין-דורי סביב סיפורם של התלמידים והגימלאים באמצעות תמונות ילדות ממאגרי בית התפוצות. הם שוחחו בניהם על זיכרונות הילדות, תחביבים, הבית, החברים, והתקופה.

לאחר מכן נערך סיור חווייתי בתערוכה, שהפגיש את התלמידים עם סיפורו הייחודי של העם היהודי לאורך הדורות, ועם רכיבי הזהות היהודית בהם נשזרו הסיפורים האישיים של התלמידים והגימלאים. בסוף הסיור נכנסו כולם לחדר העיון וחיפשו בהתלהבות במאגרי המידע הממוחשבים של בית התפוצות על קהילות, שמות משפחה ואילנות יוחסין. בעזרת מידע זה העשירו את הידע שלהם על שמם, משפחתם ועל ארצות מוצאם.

הסיור המשותף בבית התפוצות התקיים כדי להעמיק את הקשר ולהמחיש את היותנו חלק משרשרת הדורות. הסיור בנה גשר ערכי בין-דורי ואף חיזק והעצים את מערכת הקשרים בין תלמידי בית-הספר לבין האוכלוסייה המבוגרת מכיתת הוותיקים, הלומדת בו.




 

יום שלישי, 10 בפברואר 2015

סדר טו בשבט - גן יבנה


בשבוע שעבר נחגג ט"ו בשבט בכיתת הגמלאים של אורט ע"ש נעמי שמר בסדר ט"ו בשבט משותף לתלמידים צעירים ולתלמידים הוותיקים. ראש המועצה, מר דרור אהרון,  הגיע לברך את הגמלאים וציין את חשיבות שילובם בחיי בית הספר. גם שרה משה ברכה את הנוכחים וסייעה בעריכת הסדר. סביב שולחנות ערוכים מכל טוב פירות ארצנו, קראו יחד את קטעי הקריאה, שרו משירי ארץ ישראל ואף יצאו במחול לצלילי שירים שנכתבו עבורם ריקודי עם תלמידים צעירים וותיקים. התלמידים השתתפו באופן פעיל ולסיום הסדר העניקו לכל גמלאי עץ זית ננסי בעציץ מחופה בבד יוטה ועליו ברכה אישית שכתבו עבור כל גמלאי לקראת החג. האווירה החגיגית, שיתוף הפעולה הבין-דורי והעיסוק במקורות היהודיים- ארץ ישראליים באומר, בצליל ובתנועה היו חוויה מרתקת עבור כולנו.
"אנו כבר מחכים לפעילות המשותפת הבאה עם הגמלאים. נהניתי מאד ולמדתי דברים שלא ידעתי על החג וגם שירים חדשים שלא הכרתי" אמר אחד התלמידים מיד עם תום הפעילות.
מנהלת בית הספר השש-שנתי, הגברת פנינה גלס אמרה: "כיתת הגמלאים חשובה לנו ואנו מאמינים בהידוק הקשר הרב-דורי ע"י פעילויות משותפות כגון זו”. בשבוע הבא ייצאו תלמידינו עם הגמלאים. לביקור בבית התפוצות כדי להעמיק את הקשר ולהמחיש את היותנו חלק משרשרת הדורות.